Saturday, January 4, 2014

New Life


Assalammualaikum w.b.t

Hai semua apa khabar? Saya? Alhamdulillah sihat.  Saya baru sahaja bergelar 'isteri' pada 6.12.2013.  Alhamdulillah syukur sangat padamu Ya Allah pertemukan aku dengan seorang yang sangat baik hati dan sayang aku sepenuh jiwa raga. hehe.. Ramai sangat yang request suruh cerita macam mana saya kenal dengan en suami ni.  Haaaa macam mana nak start dulu eh. emmmmmm...

Ok ceritanya macam ni.  Suami saya ni dah lama sangat nak kenal dgn saya.  Kiteorang kenal melalui FB.  Cinta muka buku sangat. hehe.. Boleh dikatakan tiap2 hari kalau online fb tu nampak chat dari dia. Ok saya ni pulak jenis tak melayan lelaki yang tak kenal.  Mase tu rase rimas gile dengan mamat ni.  Apehal ntah asyik nak kacau je.  Dah tak tahan sangat sampai satu hari tu termaki dia cakap mcm ni "Ehhh jangan kacau aku lagi boleh tak? Rimas la".  Hah mcm tu lah lebih kurang ayat. hehe.. Lepas tu dia pon senyap je.  Terus senyap.  Langsung tak kacau.  Perrghhhh.. Time tulah saya tetibe rase lain.  Dalam hati cakap mana mamat ni. Senyap je.  Lepas tu dgn tak tau malu terus chat dia cakap mcm ni "Hai awak.  Saya minta maaf terkasar bahasa dengan awak." hahahahahaha kelakar gile.  Dan dia pon balas tau chat saya tu.  hehe.. Lepas tu kiteorg pon selalu chat dan dia pon minta no telefon saya. Sejak dari tu kiteorang sentiasa contact each other sampai dia ajak saya kahwin.!! hahahaha.. Maka kahwin la kiteorang.  Dalam ramai2 kenal lelaki mmg dah terdetik dalam hati 'dialah jodoh aku.'  Alhamdulillah.  Walaupun dia tak romantik, tak bape nak hensem. huahuahuahua. Tapi dia baik.  Sayang sangat. aicecececeh..

Bile dah duduk serumah ni masing2 masih belajar kenal hati budi, ape yang suke, ape yang tak suke, dan macam2 lagi.  Bende tu macam seronok sebab hari2 kite belajar banyak bende baru lagi2 berkaitan suami kite. hehe.. Bile dah kahwin mmg totally 360' cara hidup berubah.  Dulu selalu habis duit beli handbag, kasut, baju, itu ini. Sekarang rajin beli pekakas rumah. haha.. Dulu selalu bgn lambat, sekarang bangun awal.  Dulu jarang masak, sekarang kerap masak.  Banyak lagi lah. hehe..

Ok la banyak keje ni kene buat.  Sebab baru pindah rumah, jadi banyak bende kene settlekan. huhuhu..

Bye semua~


Gambar setelah segenap sebulan bergelar suami isteri. :)


*gambar kahwin belum dapat lagiiiii. wuwuwuwuwu

No comments:

Post a Comment