Friday, May 24, 2013

Putus cinta? bagaimana?


Assalammualaikum w.b.t

Ape khabar sume?  Saya alhamdulillah sihat.  :)  Sekarang ni tinggal sebulan lagi nak habis praktikal, tengah siapkan research, report praktikal dan sistem.  Fiuhhhhh mencabar sungguh.  Takpe takpe sikit lagi je ni.  Sabar.  InsyaAllah Allah SWT permudahkan segalanya.  Takde ape nak diceritakan sangat.  Alhamdulillah kehidupan makin baik.  

Kebanyakan orang mesti pernah bercinta kan?  dan kekadang bercinta itu tak kesampaian.  Kekadang orang yang kite harapkan untuk bersama tapi kalau dah bukan jodoh tak kesampaian jugak.  Tapi jangan risau Allah tu sayangkan umatnya.  InsyaAllah dia akan  gantikan dengan orang yang sesuai untuk kamu.  Ok saya pernah berada dalam situasi dimana saya terlalu sayangkan seseorang tapi hubungan putus ditengah jalan.  Mungkin salah saya.  Mungkin juga salah dia.  Mase tu hanya tuhan je yang tahu ape yang saya rasa.  Hidup carca marba, tunggang terbalik. haha.. Satu je yang buat saya kuat, dekatkan diri dengan tuhan.  Berdoa banyak2.  InsyaAllah tuhan sentiasa ada bersama kita.  Alhamdulillah tak lame lepas tu saya dipertemukan dengan tunang saya sekarang dan insyaAllah bakal suami saya. weheeee..  

Jadi kawan kawan yang sedang kecewa dalam percintaan tu jangan terlalu bersedih.  Buat ape kite bersedih sedangkan dia sedang bahagia.  Mari bersama kita hayati kata-kata peninggalan Abu Hurairah ini.  "Sesungguhnya aku tidak menangisi dunia ini, tetapi aku menangis apabile memikirkan perjalanan yang panjang dan bekalan diri yang sedikit ke alam barzakh.  Aku berada antara dua jalan.  Tinggi dan rendah,  syurga dan neraka.  Aku tidak tahu ke arah mana kakiku ini melangkah.  Renung renungkan kawan kawan.

No comments:

Post a Comment