Friday, April 18, 2014

2nd Trimester


Assalammualaikum w.b.t

Hai semua.  Dah lamenyeeee tak update blog. hehehe.. Rajin update instagram je. Follow la instagram kite 'fatin ilani'.  Ok ni nak cite lah Isnin lepas saya g follow up checkup pregnant. Alhamdulillah dah masuk 2nd trimester.  Tapiiii masih lagi 'morning sickness' tu ade.  Sakitnye tahan muntah, takde selerea makan, loya, lemah badan, pening kepala hanya tuhan je yang tahu.  Tapi takpelah demi baby dalam rahim ni kuatkan diri. :')

Tapi masi pegi checkup tu sorang2 je.  Suami sekarang ni sibuk dengan keje, nak g offshore lagi. huwaaaa tak suke lah kalau suami kene g offshore.  Sedih tau takde teman.  Suami je yang sanggup layan kerenah bini dia ni.  Lagi2 sejak pregnant ni mmg sangat sangat sangat emosi.  Tak tau la nak cakap macam mana.  Tapi asyik nangis je.  Tengok cite korea pon boleh nangis. haha.. Takpelah suami pergi pon sebab kerja.  Dah keje dia mmg mcm tu.  Kalau dulu mase single tak kisah pon kalau dia nak g offshore. Tapi bile dah kahwin ni mcm berat jugak la nak bagi. Yelah takde depan mata. Takde org nak peluk kite. kehkehkeh :p


Ni gambar mase scan hari tu. hehehe.. Alhamdulillah baby dah ade tangan, kaki, kepala semua.  Sekarang dalam proses pembesaran lagi.  Mase scan tu baby aktif sampai doktor cakap 'amboi perut mummy kecik je tapi baby aktif'. Huuuu nak nangis tengok dia gerak2.  Yelah tak pernah ade perasaan macam ni.  First time rase semua ni.  Baru tau dulu mak mengandungkan kite mcm mana.  Lagi2 saya ni anak sulung.  Mesti ape yang mak rase tu saya rase kan. hehe.. 

Kat JB ni saya tak ramai kawan pon.  Kawan office jelah yang ade. BFF saya yang Nurul tu dok jauh.  Tak dapat nak jumpe selalu.  Lagipun dia duduk dengan family dan keje.  Pandai2 la bawa diri. hehe..  Jadi yang selalu bagi nasihat tu kawan2 office.  Makan tu, makan ni.  Jangan buat kerja berat, rajin baca surah mcm2.  Suami pon banyak belikan buku2 kehamilan ni.  Terharunye dengan semua orang.  Best pulak rase mengandung ni.  Dilayan bagaikan puteri. hahaha..


Hah semua surah surah ni bagus diamalkan ketika mengandung.  Saya pon kat office selalu pasang headphone dengar surah2 ni sambil buat keje.  Kadang-kadang2 rase tenang je.  Tengah2 stress keje tu elok la dengar.  Hilang sikit stress keje.  Orang cakap tak elok stress tengah mengandung ni. hehe..  

Ok la last sampai sini saja.  Nanti ade mase saya update lagi. kehkehkeh..  Doakan saya dan kandungan sihat dan membesar dengan baik.  InsyaAllah. :')


Gambar terbaru. Ramai cakap saya maintain slim.  Tak macam orang mengandung. huahuahua.. Ok la tata titi tutu. :)

No comments:

Post a Comment