Saturday, April 20, 2013

Istikharah Cinta


Assalammualaikum w.b.t

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh doa

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sejadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu


SubhanaAllah lirik lagu ni sangat menyentuh hati. Sebak bile hayati lirik lagu ni.  hmmm. Ape khabar kawan2? Dah lame sangat kan saya tak tulis entry baru. huuu.. Ok saya sihat alhamdulillah.  Nak cite pada 14.4 saya telah bergelar tunang kepada Encik Emirulzaman. :)  Sebelum bertunang macam2 dugaan datang dalam hidup saya.  Saya tak pasti adakah betul pilihan saya ni.  Tapi hati saya kuat mengatakan 'Ya dialah jodoh aku.' Hari hari saya menangis.  Kenapa dia? Satu hari kat office, Su my officemate suruh dengar lagu istikharah cinta.  Bila hayati lirik lagu ni mengalir air mata.  Alhamdulillah dengan petunjuk dariNya hati saya tenang dan saya yakin dengan keputusan saya.  

Tujuan saya cite ni bukan lah nak menunjuk atau ape tapi sekadar berkongsi rasa.  Nanti kalo ade mase saya ceritakan macam mane saya boleh kenal dengan dia ok. heeee.. Malu nak cite sekarang sebab taknak lebih2. Semoga berkat restu mak abah dan doa mereka kami dapat disatukan.  InsyaAllah.  Terima kasih mak abah paksa kak long tunang dan kahwin taon ni. Yahuuuuu. huahuahua.  :p  Ade hikmah disebalik ape yang terjadi. 


Baju design sendiri, bunga tangan faiqah buat, kain beli dekat Bandung, tudung beli dekat Mydin je. Tudung last minute.  Semua last minute lah. hahaha..  Tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar.  Doakan kami ye. :)

2 comments: