Thursday, May 17, 2012

Saya nak kakak. Saya nak abang.!


Assalammualaikum w.b.t

Sebagai anak sulung dalam adik beradik tentunye saya tidak ade kasih sayang seorang abang mahupun kakak. Kasih sayang adik adik adelah.  Tu pon dah melimpah ruah. hehehe..  Jadi kan saya ni agak manja dengan akak akak atau abang abang yang rapat dengan saya.  Dulu mase kat sekolah biase lah ade kakak angkat, abang angkat ni sampai terangkat-angkat. huahuahua.. Maksudnye penah la TERsuke kat abang angkat tu. ngeeeeee...  Tapi bile dah habis sekolah maka lost contact la kami. sob sob. :(  Name kakak angkat kite kakak cantik, kakak comel.  Name abang angkat kite abang hensem, abang comel, abang jambu. huahuahua name nak glemer je.  Ala biase lah tu kenangan zaman sekolah yang membahagiakan. cehhh gitu.

Sape yang ade abang atau kakak tu beruntung sangat tau.  Mesti best kan.  Yelah dapat duit, hadiah, ade abang or kakak belanje.  Macam yang saya buat dekat adik-adik.  Untung mereka dapat kakak mcm saya. haha.. Lagi lagi pulak adik beradik saya semua perempuan. :')  Korang tau tak jadi anak sulung ni cabaran besar, tanggungjawab berat.  Sebabnye setiap ape yang kite lakukan tu menjadi contoh kat adik adik.  Buruk perangai maka buruk lah perangai adik adik tu.  Tapi adik beradik saya baik baik belaka.  Tak terpengaruh pon kalo saya buat salah malah siap tegur lagi tu.


Mase praktikal dulu saya rapat sangat dengan kakak kakak kat situ.  Kak Sha, Kak Faezah, Kak Liza, Kak Mui.   Paling saya rindu Kak Sha la sebab saya paling rapat dengan die.  Kat U pulak saya mesra dengan sume kakak senior terutama Kak Ira sebab Kak Ira selalu bagi semangat nak belajar.  Kalo tak tau pape pasal study suke tanye die.  Yelah kak Ira ni otak bergerak sume serba tahu.  Dekan setiap sem.  Fuhhh bijak.!  cc:  Kak Ira

all the kakak's

Pernah kan saya bergaduh dengan kawan baik sendiri sebab rapat dengan boyfriend die.  Bukan sekali, bukan dua mahupun tiga.  Tapi dah banyak kali.  Hmmmm camne nak cakap ye saya cume anggap mereka sebagai abang tak lebih pon.  Mungkin sebab sikap saya macam manje manje semulajadi. *muntah* Blurghhhh entah papelah aku ni. -_-  Takpelah benda dah lepas dan dah takde pape pon skang ni.  Ade abang angkat saya tu siap dah kahwin gitu.  Kalo akak atau abang yang dah kahwin and ade anak makanye dapatlah gelaran aunty or uncle kan.  Bestnye bole bawa anak buah jenjalan, makan aiskrim 20sen. hahaha..

Beruntung tau kalo sape ade kakak or abang tu even kakak ipar, abang ipar.  Sayangilah mereka seperti mana mereka sayangkan kalian. cewahhh.  Saya kan pernah terfikir kalo anak sulung tu saya nak anak lelaki.  Sebab ape? sebab nanti dia boleh protect adik-adik yang lain.  Family saya pon takde anak lelaki jadi kan best kalo anak saya nanti dapat anak lelaki. *huarghhhhhhh fikiran aku dah kelaut. sigh.


Bestnye kalo sape ade kakak, abang tu. Best tau tak, best.! Me is jealous.  Pape pon i'm happy having such a great family with lots of love.  I love my family. :)

siblings.  love.


7 comments:

  1. "otak bergerak sume serba tahu"
    sis..akak bukanlah serba tahu segalanya..ade jugak yang tak pandai.by the way thanks k..

    be a very good big sis to ur sisters k cause i know u are a good sister to them.beruntung diorg dapat kakak cam awak.penuh dgn kasih sayang.

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya apa yg telah ditentukan oleh allah adalah yg terbaik buat kite.. hehe (tetibe je arma menyampuk cam gini.. hahaha.. rindu kamoooo lah chumell )

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kite bersyukur. :) tapi kan best ade kakak or abang. hehe.. rindu akma jugakkkk.! :))

      Delete
  3. abang hensem, abang comel, abang jambu itu tentulah saya kan kan kan kan??

    ReplyDelete
  4. sy p0n nak kakak..
    sbb sy xde kakak..

    ReplyDelete