Saturday, May 26, 2012

Kawan Baik Selamanya


Assalammualaikum w.b.t

Mase sekolah kawan baik saya lain, diploma lain, degree lain.  Kawan baik maksudnye yang terbaik antara yang terbaik.  Rasenye dah ramai yang tau kawan baik zaman sekolah saya, TPP.  Yes, mereka adalah yang terbaik yang pernah saya ada.  

Tapi hari ni saya nak cite kawan baik saya mase degree. :)  Saya tak peranah sangka yang mereka ni akan jadi kawan baik saya sebabnye mase diploma dulu kami bukan geng.  Masing masing ade group sendiri.  Tapi bile dah degree dan tempat yang same kami jadi rapat dan terus jadi kawan baik.  Orang yang tak kenal mereka mungkin akan cakap macam macam dan labelkan mereka denga macam macam gelaran tapi once dah kenal mereka, kawan dengan mereka, share everything u will know that mereka tidak lah seburuk yang disangka malah mereka sangatlah baik.  Ye, saya akui saya pernah ade rase tak puas hati dan kami pernah bergaduh sebab perkara yang kecil sehingga sampai satu tahap tu saya rase macam tak nak kawan dengan mereka.  SubhanaAllah mase tu tuhan memang menguji persahabatan kami.  Tapi kami cepat cepat bincang sesame sendiri, luahkan ape yang tak puas hati dan sekarang kami jadi sangat rapat dan bertambah rapat sejak kami bergaduh tempoh hari tu.  :')


Mereka panggil saya 'ibu' mungkin sebab sifat keibuan saya yang terserlah tu. hehehe..  Hari hari mesti saya akan ketawa kalo dengan mereka ni.  Sebabnye ade yang melatah dan ade yang kuattttt sangat usik.  Kalo saya marah pon dorang senyap kejap lepas tu buat balik.  hehe..  Setiap hari ade je cite nak digosipkan.  Biaselah perempuan kan. :p  Macam mase Hari Ibu hari tu kemain lah Nurul, Ika, Kimah, Ekin ni nyanyi lagu hari ibu, bersajak bagai.  haishhh lucu lucu.

Time kasih jadi kawan baik kite walaupun kite ni bukan lah yang terbaik.  Tapi kite akan cube jadi yang terbaik. Kite sayang korang macam mane korang sayang kite sebagai seorang ibu. hehehe.. :)

Nampak tak terserlah sifat keibuan pimpin anak anak. hahaha..

p/s:  Ekin Jaafar, Ekin Sharom, Yati, Inje, Dona kami rindu sangat dengan u all.  Jom lah kite jumpe dan bergambar sakan. hewhewhew.. ;)

No comments:

Post a Comment