Monday, January 2, 2012

Ape yang best tahun 2011?


Assalammualaikum w.b.t

Kalo orang tanye saya ape yang best tahun 2011. Jawapan saya banyak. Antaranya:


Praktikal kat Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka.  Banyak benda boleh belajar mase praktikal.  Macam2 ragam orang, kerja, kawan.  Alhamdulillah saya dapat kawan2 yang super baik mase praktikal.  Ohhh rindu same mereka. :)



Ingat lagi lepas praktikal saya keje dekat syarikat buat software.  Keje dengan macam2 orang, macam2 bangsa, macam2 ragam.  Barulah tau situasi kerja sebenar.  Mencabar weiii lagi2 kalo orang Melayu sikit je dalam opis tu.  Tapi takpelah pengalaman yang best. :)



Tahun 2011 jugaklah saya keluar masuk hospital.  Kene tahan wad seminggu lebih.  Best jugak dok hospital. Dapat banyak hadiah. hehehehe... Mase ni kalo tak silap last day nak discharge.  Boleh la senyum2 kan.  Mase mule2 masuk tu muke pucat gile.  Time kasih mak, abah, adik adik, kawan kawan datang melawat. :)



Masuk UiTM Kampus Bandaraya Melaka yang selama ini diimpikan. Alhamdulillah dapat masuk sini.  Suke sangat sebab dekat dengan rumah, dekat dengan mak abah.  Dah tak jauh lagi macam diploma dulu. ;) Dapat rakan sekelas yang baik2, yang suke tolong menolong.  Indahnya hidup. hehe..



Berkawan rapat pulak dengan dua orang kanak kanak riang. haha.. Dengan dorang secara automatik saya akan jadi garang sebab tulah dorang panggil saya 'ibu.'



Sudah semestinya tahun 2011 paling tak dapat dilupakan apabila saya konvo.! Ya Allah tuhan je yang tahu betapa gembiranya hati ni.  Ingat lagi mase mule2 nak amik diploma dulu abah marah sebab yelah saya dah masuk matrix pastu kuar, masuk UiTM pulak.  Impian abah nak tgk anak die ni jadi engineer tak tercapai. Kak long minta maaf.  Saya buat keputusan berani mati la amik kos ni.  Mule2 abah tak suka tapi bile tgk setiap sem saya dapat dekan abah restu. :)

Alhamdulillah sepanjang study kat UiTM Jengka dulu saya belajar berdikari, jauh dari family, belajar hidup susah.  Mase kat Jengka juga saya kenal dengan macam2 orang.  



Yang paling tak boleh blah pegi camping yang super dasyat. haha.. Ya Allah orang2 yang kuat dan tabah jelah boleh pegi camp macam ni.  Orang2 macam aku mmg tak lah kan.  Kene terjun dalam air laut yang dalam tanpa pakai life jacket, muke kene tempek dengan lumpur,  berendam dalam air super busuk, nite walk yang menyeramkan, water confident, dan kayak (ni jelah saya suka). hehe.. Memang pengalaman yang tak boleh dilupakan.!   Ohhh ye saya juga masuk dikir barat wakil fakulti.  haha.. kalo tgk balik video tu mmg tergelak terbahak bahak lah weiiii...



Tahun 2011 jugaklah saya berjauhan dengan kawan terbaik, tersayang, tercomel. Ekin kawan yang super baik selain daripada geng TPP saya.  Hanya mereka yang betul2 faham saya.  Rindunye kat Ekin.  Kalo dulu setiap kali nak final exam mesti study sesame.  Skang ni study sorang2 je kat rumah. T_T  Takpelah even kami jauh tapi kami masih contact selalu. weheee~



Jatuh cinta, jatuh sayang. awwwww, awwwww~


Ok tu je. :)  Semoga tahun 2012 ni memberi rahmat kepada saya dan keluarga, murah rezeki, berjaya dalam pelajaran, perjalanan hidup berjalan dengan lancar.  Elakkan lah sikap hasad dengki, busuk hati, dan seangkatan denganya.





4 comments: