Wednesday, August 10, 2011

Online shooping or not.


Assalammualaikum w.b.t

Hai semua.! Selamat berpuasa. :)  Skang ni kan trend orang shopping online kan. Macam macam yang dijual especially for girls like shawl, dress, baju baju cantik, handbag, kasut. Eh macam macam lah.! hehe.. Ade orang suke dan ade orang tak.  Antara contoh orang yang tak gemar adelah aku. heee~

Ok kalo shopping online kite kene cepat dan tangkas dalam memilih barang. Lambat sikit je dah ade orang rembat itu barang. Shopping online juge murah dan kite just order barang yang kite nak, bank in duit dan tup tup tengok barang dah sampai. Aku pon kadang kadang tengok barang yang cantik cantik tergoda gak la kan nak beli. hehe.. Tapi tergoda jela nafsu nak beli tu takde pulak. ngeee~ Kalo dapat yang bagus kire ok la. Kang kalo dapat yang tak best acane? Haaa kan dah kire membazir namenye tu.. Nak tukar balik tak boleh kan.

Tapi aku ni adelah jenis kene pegi tengok sendiri barang yang nak dibeli especially baju, tudung, seluar, dress, skirt.  Pendek kate barang yang kene pakai di badan. Sape yang kaki shopping macam aku ni tak kisah pon kan kalo kene jalan jauh jauh.  Aku kalo shoppping bukan kat Melaka je kadang kadang sampai ke KL aku shopping semata mata nak beli barang yang diimpikan.  Kalo beli tudung tu lagilah aku cerewet.  Aku ni suke pakai tudung express tu.  Jadi memang kene tengok sendiri kalo nak beli.  Yelah takut awning tudung tu tak betul ke, kemek ke, kain tak best nak pakai ke.  Memang tak lah aku nak pakai.  Tapi kalo rosak kite boleh pergi tukar.  Kalo bab baju lagilah aku cerewet.  Sebab tulah mak pon dah malas nak belikan aku baju.  hehe.. Takut aku tak suke.  Aku suke baju yang simple simple. Tak suke yang ade ropol ropol tu. Ade orang pakai lawa je, aku pakai rase macam tak selesa. haha..

Kalo seluar, dress, skirt aku kurang cerewet. Tak kisah sangat.  Boleh je pakai asalkan muat. ehee.. ;)  Kalo kasut agak cerewet la.  Sebab saiz kan.  Kang kalo tak muat satu hal.  Lebih baik aku pegi sendiri tengok dan beli. hehe.. Hah barang lain macam handbag aku tak cerewet.  Bagi jelah handbag macam mane pon aku terime dengan hati terbuka. hehe.. Begitu juge dengan jam tangan. wink wink.. ;)

Masing masing ade persepsi sendiri.. Ade orang suke shopping online ade tak.  Tak kisah la asalkan orang yang pakai tu cantik menawan.


*Motif aku cite ni sume sebab besday aku kan dah nak dekat.  Jadi faham faham la barang yang aku suke dan tidak cerewet. hehehehehehe... memang tak tahu malu aku ni. haishh.. Apelah agaknye hadiah aku dapat tahun ni. Aku lagi suke dapat hadiah yang boleh dipakai.  haha.. Berangan jelah.~   Mesti ade yang menyampah bace post aku kali ni.  Tapi aku saje je nak inform kat orang orang terdekat yang wajib bagi hadiah. hehehehe.. Adik adik kak long jangan lupe ye. Acara wajib kami adik beradik bagi hadiah.  eheee~ >.<

No comments:

Post a Comment