Sunday, February 13, 2011

Kursus Kek.


Assalammualaikum w.b.t

Hari Sabtu yang lepas aku telah pergi ke kelas membuat kek seperti yang diuar-uarkan di FB. tak jauh pon. dekat dengan rumah je. kat Kolej Komuniti Bukit Beruang. disebabkan tak jauh aku curi-curi naik skuter Syira. hehehe.. 

Best g kelas ni. tapi kebanyakannye sume dah kahwin. terase la yang diri ini sangat mudeeeeee belia. nyihahaha.. dapat kawan baru yang pangkat 'kakak,' 'makcik.' hehehe tapi dorang sume sporting. 

Selain buat kek aku belaja wat kuih tradisional. 4 jenis kuih. kuih koleh kacang, seri muke, kasuwi, kuih bakar kemboja. rase macam nak menangis je wat kuih tradisional ni. susah gile weiiiiii... T________T kene ade tahap kesabaran yang tinggi. aku ni dah la tak tak bape nak sabar kan. gelojoh. hehehe.. camne lah orang-orang dulu leh sabar wat kuih ek? tapi, tapi baguslah kan aku dah tau camne nak wat kuih tradisional ni. nanti leh la wat kalo ade kenduri ke. >.<

oven untuk bakar-membakar.

ye ni lah bahan untuk memasak ye 'puan-puan'

keadaan semakin tidak terkawal pabila murid-murid telah stat masak-memasak. lebih-lebih lagi ade anak dara sorang dalam kelas tu. habis berkecah dapur tuh. hehehehe..

dah ade rupe sikit kan. hehehe..

taraaaaaaa dah ciap.!

1st time ni wat kek, kuih-muih. terharu tengok hasilnye. huuuuuu.. pasni makin bersemangat nak g kelas. hehehe..

Aku skang ni tengah rancak mengikuti kelas buat kek, kuih-muih. Coming soon kelas wat frozen food, jahit manik. mane la tau leh jadi usahawan ke. hehehe...  Long term planning nak buat pasaran ikan keli.

*Aku rase otak aku ni otak buat business la bukan otak dok keje kat opis. hehehe..


No comments:

Post a Comment